Mer info
Varje gång information om ditt företag visas via Google visas även frågor från kunder till företaget och om företaget. Alla kan ställa och alla kan besvara dessa frågor. Bild 1 nedan visar knappen som man kan trycka på för att ställa en fråga till företaget eller om företaget.
Bild 1: ‘Ställ en fråga’ knappen
Att som företag ignorera frågor från kunder som kommer den här vägen är mycket dålig reklam för företaget. Varför? Det här är platsen där 95 % av potentiella kunder söker efter varor och tjänster, just när de behöver dessa. Och det är här 95 % av alla kunder jämför företag som levererar dessa varor och tjänster, inkl. ditt företag. Om ditt företag ignorerar, inte bryr sig om och inte besvarar kundfrågor, medans ett annat företag visar omtanke, engagemang, samt proffsigt besvarar alla frågor och vänligt kommunicerar med kunder – vilket företag tror du det är mest troligt att man som kund helst väljer?
Bild 2 nedan visar hur detta kan se ut i praktiken. Bengt frågar hotellet om fabrikat på deras kuddar som Bengt verkligen tyckte om. Hotellet verkar dock inte bry sig om att besvara gästens fråga. Gästen Bengt är helt ignorerad av företaget. Naturligtvis är det ju inte för att hotellet faktiskt inte bryr sig om sin gäst Bengt (det gör de säkert), utan för att ingen tänkt på att man bör se till att gästers och kunders frågor som kommer den här vägen besvaras och prioriteras. De bör alltså inte bara besvaras, utan absolut måste premieras då detta är en av de viktigaste kundkommunikationskanaler ett företag överhuvudtaget kan ha: Google. Att ignorera och inte proffsigt besvara kundfrågor där 95 % av de söker leder ju säkert inte till något positivt för företaget. Tvärtom. Å andra sidan, drar man nyttan av möjligheter som här ges är belöningar proportionellt stora för företaget, i synnerhet vad gäller företagets offentliga profilering, märkesidentitet och drastiskt ökat kundförtroende.
Bild 2 nedan visar en annan utmaning med den här känsliga och extraordinärt viktiga Google tjänsten. Alla Google användare kan besvara frågor som ställs om företaget. Men dessa svar är oftast fel, av en orsak eller annan. Frågan om bl a bassängens storlek besvaras här med en välmenande recension av middagen. Ingen modererar och ser till att kundens faktiska fråga besvaras, samtidigt som ingen tackar för den fina (något missplacerade) recensionen och välkomnar åter den nöjda gästen (och därigenom förstärker det positiva intrycket den kunden, och andra kunder, får).
Bild 2: obesvarade frågor och felbesvarade frågor
Bild 3 nedan visar ett exempel på motstridiga uppgifter om företaget, som lämnats av hjälpsamma kunder. Detta händer väldigt ofta och leder till att förvirrande och inkorrekta uppgifter om företaget oundvikligen uppstår och börjar cirkulera på Google. Även i detta fall svarar företaget överhuvudtaget inte. Du kan själv se hur detta ser ut.
Bild 3: motstridiga uppgifter
Bild 4 nedan visar den farligaste aspekten av omodererade och obesvarade frågor och kommenterar som kommer den här vägen. Och det är utan tvekan: negativa recensioner inbäddade i svaret. Ett så pass starkt varumärke som McDonald’s överlever detta utan större problem, men gör ditt företag? Det finns extremt få så pass starka varumärken som McDonald’s, som kan unna sig denna lyx. För ett normalstort företag på en lokal marknad kan två-tre sådana omodererade och obesvarade recensioner vara rentav ödesdigra och direkt avspeglas i antalet kunder / gäster som riskerar besöket. Detta gäller förstås inte endast restauranger (som i detta fall), utan i högsta grad alla andra sorters företag. En negativ recension är en negativ recension.
Bild 4: negativa recensioner inbäddade i svaret
När du beställer Google Frågor kontaktar vi dig inom 2 arbetsdagar både via mail och telefon, samt bekräftar beställningen. Vi tar då reda på om du har några speciella önskemål gällande hur du vill att vi tar hand om Google Frågor. Därefter börjar vi strikt och intensivt bevaka alla frågor till ditt företag och om ditt företag, som kommer den här vägen. Alla frågor och kommentarer modereras, samt besvaras inom 24 timmar, alla arbetsdagar, utifrån informationen som redan finns på din webbplats eller din Facebook. Är vi tveksamma och inte hittar informationen där ringer vi dig samt lägger till ditt svar i databasen över besvarade frågor. Dyker samma fråga eller kommentar upp igen behöver vi inte ringa dig igen, eftersom vi redan vet hur vi besvarar en sådan fråga.
Bryter en fråga eller kommentar mot Googles riktlinjer (vilket de ofta gör) ser vi till att den tas bort. Då vi tar hand om ett stort antal företag via Google har vi tillgång till prioriterad support, vilket gör att ärenden sköts betydligt snabbare. I synnerhet gäller det att ju snarare vi kan ta bort allt som kan skada ditt företag – desto bättre.
Varje gång vi besvarar frågorna eller recensionerna håller vi en mycket proffsig och god ton mot kunden, tackar och välkomnar tillbaka nöjda kunder och tipsar om andra eventuella relaterade tjänster från företaget, som kan hjälpa kunder på kanske ännu bättre sätt. Meningen är att vi proaktivt kommunicerar företagets tjänster och erbjudanden även den här vägen, överallt där tillfället ges och naturligtvis alltid försiktigt och i god smak passande just för den aktuella branschen.
Alla våra priser är per år, dvs du betalar för ett helt år av vår kontinuerliga hjälp med Google Frågor. Året startar samma datum som leveransen sker. Leveransen sker genom att vi skickar en detaljerad rapport om allting som gjorts, hur det gjordes, varför, etc, snyggt och prydligt presenterat, och vi notifierar att: nu börjar vi bevaka, hantera, moderera och besvara Google Frågor för ditt företag. Vi följer sedan upp hela tiden och förser dig med kontinuerlig support. Du kan alltid förvänta dig ett svar på dina supportfrågor inom max 24 timmar, alla arbetsdagar. Varmt välkommen!
Så fungerar det
Förstå exakt hur allting fungerar när du beställer, kronologiskt och steg för steg, inga överraskningar!
Så jobbar vi
Se vad vi gör efter att vi fått din order! Vi listar här hela processen, steg för steg, kronologiskt och lättöverblickbart.
Köp paket & spara massor
Våra paket hjälper dig spara massor av pengar & samtidigt gör valet lättare. Du kan alltid börja försiktigt och sedan uppgradera från ett paket till ett annat!
Pro Google Foton
Ditt företag kan attrahera många fler kunder via Google – med Pro Google Foton! Det är på Google kunder jämför mest när de väljer ett eller annat företag. Pro Google Foton hjälper dig visa ditt företag i bästa, mest fördelaktiga ljus, inspirerar handling, ökar kundförtroende, skapar trygghet, ger proffsigt intryck av ditt företag och därmed attraherar många fler kunder!
Pro Google 360° Foton
Du kan fördubbla intresse för ditt företag via Google – med Pro Google 360° Foton! En bild säger mer än tusen ord. Ett 360° foto säger mer än tusen foton. Stick ut via Google med hjälp av detta fantastiska format för att se intresset och kundantalet öka.
Google Business View
Google Street View inne i ditt företag! Bjud in kunderna via Google med Google Business View så att de kan komma in och titta runt i ditt företag för att ojämförligt mycket bättre förstå vad som finns och erbjuds på din adress. Studier visar att denna fantastiska Google hjälp för företag fördubblar kundintresse!
Så fungerar det
Förstå exakt hur allting fungerar när du beställer, kronologiskt och steg för steg, inga överraskningar!
Så jobbar vi
Se vad vi gör efter att vi fått din order! Vi listar här hela processen, steg för steg, kronologiskt och lättöverblickbart.
Köp paket & spara massor
Våra paket hjälper dig spara massor av pengar & samtidigt gör valet lättare. Du kan alltid börja försiktigt och sedan uppgradera från ett paket till ett annat!
Pro Google Foton
Ditt företag kan attrahera många fler kunder via Google – med Pro Google Foton! Det är på Google kunder jämför mest när de väljer ett eller annat företag. Pro Google Foton hjälper dig visa ditt företag i bästa, mest fördelaktiga ljus, inspirerar handling, ökar kundförtroende, skapar trygghet, ger proffsigt intryck av ditt företag och därmed attraherar många fler kunder!
Pro Google 360° Foton
Du kan fördubbla intresse för ditt företag via Google – med Pro Google 360° Foton! En bild säger mer än tusen ord. Ett 360° foto säger mer än tusen foton. Stick ut via Google med hjälp av detta fantastiska format för att se intresset och kundantalet öka.
Google Business View
Google Street View inne i ditt företag! Bjud in kunderna via Google med Google Business View så att de kan komma in och titta runt i ditt företag för att ojämförligt mycket bättre förstå vad som finns och erbjuds på din adress. Studier visar att denna fantastiska Google hjälp för företag fördubblar kundintresse!
Vi svarar inom 24 timmar, alla arbetsdagar
Hur kan vi hjälpa dig?