Mer info
Med hjälp av Google Analytics kan du se exakt vilka dina kunder är, varifrån de kom, var på internet de upptäckte dig, vilka länkar de klickade på för att hamna på din webbplats, mm. Du får även komplett inblick i vad de sedan gör på din webbplats, vad de klickar på, hur länge de stannar på en viss sida, samt på vilken sida de överger din webbplats och försvinner. Du kan förstå exakt vilka kanaler påverkade dem och vad det exakt var som ledde till köpet.
Genom att veta detta kan du helt enkelt göra mer av det som uppenbarligen leder till köp – och sluta göra det som inte leder till köp. Därmed sparar du pengar och ökar försäljningen – ofta drastiskt (se gärna videos nedan). Utan Google Analytics är du blind. Att försöka driva ett företag med online närvaro idag utan Google Analytics är som att försöka köra en bil i den mörkaste natten med ljuset av. Visst går det att rulla fram, men hur länge och hur snabbt – och hur smart är det (då ett bättre alternativ finns ju och kostar inget att aktivera)? Till och med halvljus gör stor skillnad och är mycket bättre än inget alls. Vi hjälper dig gärna med gratis aktivering av Google Analytics för ditt företag och dess webbplats (eller webbplatser, om du har fler).
När du beställer Google Analytics kontaktar vi dig via både mail och telefon inom 2 arbetsdagar och bekräftar beställningen. Det enda du sedan behöver göra är förse oss med kontaktuppgifter till din webbansvarige, samt informera honom, henne eller dem om att vi kommer kontakta dem gällande aktivering av Google Analytics på din webbplats. Aktivering görs sedan genom att man bäddar in en kod på din webbplats. Detta tar max 5 minuter för din webbansvarige att göra (bokstavligen handlar det bara om att kopiera och klistra in koden) och vi gör det gärna åt honom, henne eller dem också, om det behövs, låt oss bara veta. I sådana fall behöver vi login uppgifter från din webbansvarig, för att kunna logga in på din webbplats som en administratör och kunna redigera det som kallas för ”head” i html koden. Efter att vi är klara med kodinbäddning (max 5 minuter) behöver vi inte kunna logga in längre.
Efteråt kommer du regelbundet börja få extremt värdefulla rapporter till din e-postadress, i början av varje kalendermånad och avseende föregående kalendermånad. Dessa rapporter kommer innehålla allt vi nämnde ovan och mer därtill. Du kommer även kunna logga in via speciell kontrollpanel och kunna se varje liten detalj som har med din webbplats att göra, allt vi nämnde ovan och mycket mer.
Kunskap är makt. Med all denna konkreta kunskap du därigenom får kommer du äntligen kunna se exakt vad som fungerar och vad som inte fungerar för ditt företag, när det gäller både marknadsföringsfrågor och frågor som gäller företagets överlag presentation. Är företagets eventuella Facebook sida värd tiden? Borde företaget tänka mer på att förbättra Google närvaro istället? Är de där annonser företaget betalar så mycket för värda pengarna? Vad exakt får företaget utav alla olika marknadsföringsinvesteringar?
Med analysen som utgångspunkt hjälper vi dig gärna med nästa rekommenderade steg, om du vill. Vi kammar igenom resultaten och rekommenderar steg för steg förbättringar som kan göras, från de alldeles enklaste som går att ordna och konfigurera snabbast till alla viktigare åtgärder som progressivt och gradvist kan läggas till och implementeras för att drastiskt förbättra företagets marknadsföringsposition – med utgångspunkt i faktisk, konkret data, inte i gissningar och teorier.
Vår hjälp med Google Analytics är gratis och vi finns här för dig när du bestämmer dig för att äntligen ”tända ljusen på bilen”, så du kan ta dig framåt mycket snabbare, stabilare och tryggare med ditt företag. Varmt välkommen!
Så fungerar det
Förstå exakt hur allting fungerar när du beställer, kronologiskt och steg för steg, inga överraskningar!
Så jobbar vi
Se vad vi gör efter att vi fått din order! Vi listar här hela processen, steg för steg, kronologiskt och lättöverblickbart.
-
Google Analytics: “Vi fick 300 % fler order!”
Vattenfall är ett praktexempel på hur företag proaktivt och framgångsrikt använder Google Analytics. “Vi fick 50 % fler visade [YouTube] Annonser. 275 % fler besök till konverteringsplatsen. 300 % fler order! Och vi har 50 % lägre CPA [kostnad per förvärv]!” Engelska. Automatisk svensk textning tillgänglig (klicka på: kugghjul > undertexter > översätt automatiskt).
-
Google Analytics: “Resultatet var långt utöver våra förväntningar”
“Resultatet var långt utöver våra förväntningar. Ljudbokens [optimerade] landningssida genererade en ökning av Premium prenumerationer med 24 %”. Se hur Spotify anpassade sig till kundernas preferenser med hjälp av Google Analytics och hur det ledde till att Premium prenumerationer ökade med 24%! Engelska. Automatisk svensk textning tillgänglig (klicka på: kugghjul > undertexter > översätt automatiskt).
-
Google Analytics: “Vi såg fördubbling av förväntad försäljning”
“Vi optimerade varje dag och i slutet av kampanjen såg vi en fördubbling av förväntad försäljning och 2200 % avkastning på annonsutgifter. När jag insåg detta tänkte jag: ‘Åh, det här är game changer!'” L’Oreal är ännu ett av många företag som började använda Google Analytics och förstod att det förändrar allting. Engelska. Automatisk svensk textning tillgänglig (klicka på: kugghjul > undertexter > översätt automatiskt).
-
Google Analytics: “Tillät oss att förstå vad vi behöver ta itu med”
“Google Analytics gav oss insikt och data vilka tillät oss att förstå vad vi behöver ta itu med för våra kunder”. Se hur Google Analytics hjälper företag världen över. Engelska. Automatisk svensk textning tillgänglig (klicka på: kugghjul > undertexter > översätt automatiskt).
-
Google Analytics: “Låter dig förstå vad som fungerar”
“Företag spenderar mycket pengar på marknadsföring. Det är väldigt svårt att förstå vilka dollar fungerar och vilka som inte gör det. Google [Analytics] Sviten låter dig förstå vilken halva fungerar och vilken halva inte fungerar.” När du vet vad som fungerar så kan du göra om det – och få fantastiska resultat! Engelska. Automatisk svensk textning tillgänglig (klicka på: kugghjul > undertexter > översätt automatiskt).
-
Google Analytics: Du kan se var kunder hittar dig!
Google Analytics låter dig förstå exakt var kunder hittar dig och vilka länkar de klickade på för att hamna på din webbplats! Detta kallas för: förvärvsrapport. Engelska. Automatisk svensk textning tillgänglig (klicka på: kugghjul > undertexter > översätt automatiskt).
-
Google Analytics: Du kan förstå exakt vilka kanaler påverkade kunden!
Google Analytics låter dig förstå den exakta vägen kunden tog för att till slut köpa det du säljer! Engelska. Automatisk svensk textning tillgänglig (klicka på: kugghjul > undertexter > översätt automatiskt).
-
Google Analytics: Du kan se vem dina webbplatsbesökare är!
Se vem dina webbplatsbesökare är! Du kan även se t ex: var de befinner sig, deras intressen, vilka språk de talar och vilken sorts enhet de använder för att besöka din webbplats, hur de rör sig på webbplatsen och vad de klickar på, med mycket mera. Engelska. Automatisk svensk textning tillgänglig (klicka på: kugghjul > undertexter > översätt automatiskt).
-
Google Analytics: Du kan se exakt vad kunder gör på din webbplats!
Med hjälp av Google Analytics kan du se exakt vad kunder gör på din webbplats! Du kan t ex se: vad de klickar på, hur de rör sig på webbplatsen, hur länge de stannar på en viss sida, vad de söker efter och var de lämnar webbplatsen och försvinner, mm. Engelska. Automatisk svensk textning tillgänglig (klicka på: kugghjul > undertexter > översätt automatiskt).
-
Google Analytics: Du kan följa allting som händer på din webbplats – i realtid!
En av de Google Analytics funktioner ditt företag kan ha mest nytta av är rapporter om allting som händer på din webbplats – samtidigt som det händer! Detta innebär att du kan se – i realtid – hur många besökare finns på din webbplats i detta nu, var de är, vem de är, vad de gör, med mycket mera. Engelska. Automatisk svensk textning tillgänglig (klicka på: kugghjul > undertexter > översätt automatiskt).
-
Google Analytics: Du kan förstå vad som fungerar både online och offline!
Google Analytics låter dig förstå kundens väg till det slutliga köpet både online och offline! Denna information hjälper dig sedan enkelt upprepa det som fungerar och sluta med det som inte fungerar, vilket leder till ökad kundnöjdhet och försäljning. Engelska. Automatisk svensk textning tillgänglig (klicka på: kugghjul > undertexter > översätt automatiskt).
Så fungerar det
Förstå exakt hur allting fungerar när du beställer, kronologiskt och steg för steg, inga överraskningar!
Så jobbar vi
Se vad vi gör efter att vi fått din order! Vi listar här hela processen, steg för steg, kronologiskt och lättöverblickbart.
Vi svarar inom 24 timmar, alla arbetsdagar
Hur kan vi hjälpa dig?