Tack för samarbetet! - SEO Media Group - Sökmotoroptimering - Komplett Google hantering för ditt företag
Professionell Google marknadsföring via alla kanaler inkl: Google My Business, Adwords, Business View, YouTube, Reviews, SEO (SMO / Sökmotoroptimering), mm.
google, marknadsföring, hantering, business, view, 360°, SEO, SMO, sökmotoroptimering
18355
page-template-default,page,page-id-18355,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.5,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Tack för samarbetet!

Vasa Bouppteckningsbyrå, Göteborg

Hej, Cecilia!

 

Goda nyheter idag, ert fina Paket 2 är nu klart, aktiverat och online!

 

Varsågod! Härnedan kommer en förenklad sammanfattning över allting som aktiverats för er via Google!

 

Tips! Många fler funktioner kan kopplas in för att sticka ut mycket mer via Google: 360° video (360° video presentation av bouppteckningsbyrån, publicerad via YouTube, Plus, mm), My Business & YouTube videor där ni t ex besvarar topp 10 vanliga frågor ni får (varje fråga blir en optimerad YouTube video, där videotiteln blir själva frågan), hantering av Google+ för företag, YouTube för företag, Google Recensioner, SEO (komplett: on-page & off-page), Google Inlägg, Google Webbplats, med mycket mera. Information från Förbundet här och från oss här. Varmt välkomna!

 

Jag bjuder här även på några Pro HDR Vidvinkelfoton, utan extra kostnad, tack för ert förtroende och tack till alla modeller, ni var fantastiska alla! Vi använder även några foton ur SBF:s fina bibliotek, mest för att få ‘Auktoriserad Boutredare’ logga att sticka ut så mycket som möjligt överallt och dra uppmärksamhet där det spelar roll mest.

Google My Business

 

Er Google My Business är klar och fullt aktiverad torsdag, 2018-04-26. Alla Pro 360° HDR foton tillagda, Google Business View aktiverad, all multimedia integrerad, mm (bild 1 & mer info om allting kommer nedan).

 


Bild 1

 

Tips! Alla foton vi använder via Google My Business & Google just nu finns samlade här, varsågod: https://goo.gl/QYe9gA.

Google Adwords

 

Era Google Adwords är också klara och aktiverade!

 

Hjälper dig gärna med allting du eventuellt undrar över gällande Google Adwords, hur allting fungerar, vår strategi, steg-för-steg, säg bara till! Närhelst du vill kan du bara meddela när det skulle passa dig att träffas här: meet.google.com. Där kan jag enkelt dela min skärm med dig och visa dig allting i detalj, närhelst du önskar. På den bokade tiden behöver du bara ha en dator eller laptop framför dig och klicka på den ovanstående Google Meet länken. Ingen kamera eller mikrofon behövs. Använd möteskoden: jxs-norw-ymq. Varmt välkommen!

 

Max dagliga budgeten som angivits är: max 103 kr / dag (x 30 = max budget / kalendermånad) (bild 2 nedan). Notera gärna att du har full kontroll över denna budget och att du är välkommen att minska eller öka denna budget närsomhelst, genom att helt enkelt meddela mig. Varje budgetändring du önskar träder i omedelbar kraft. Du är också varmt välkommen att frivilligt medverka och på samma sätt påverka alla andra aspekter av vår Google Adwords kampanj, närhelst du önskar!

 

Bild 2

 

Efter att vi aktiverat skickas fakturan per automatik från Google i början av nästa kalendermånad, för föregående kalendermånad, till e-postadressen: cecilia@vasa-bpt.se (bild 3 nedan). Det är viktigt att du verifierar denna e-postadress genom att klicka på den stora blåa knappen: “Verifiera nu” i mailet du fick från Googles faktureringsavdelning – så att du kan ta emot dessa mail.

 

Bild 3

 

Det rekommenderade geografiska området vi riktar oss in på är markerat nedan (bild 4 nedan – blått markerar inkluderat). Annonserna visas i de alldeles flesta fall endast inom detta område, så att varje krona fokuseras där det är mest troligt att annonsen bringar oss en ny konkret kund. Undantagsvis visas de även till Google användare utanför detta område, och då endast till sådana som visat speciellt intresse och / eller anknytning till detta område.

 

Bild 4

 

Just nu kör vi 7 annonser parallellt (bild 5 nedan) och den som Google användare klickar på mest väljs automatiskt som den som också visas mest. Orden i annonserna är valda och befinner sig i denna ordning just för att påverka vårt Quality Score och vår rankning så positivt som möjligt. Du är dock varmt välkommen att frivilligt skicka dina förslag och önskemål som jag omedelbart kan sätta i rotation! 2 meningar, 35 tecken var (mellanslag räknas som tecken). Rubriken kan ha upp till 25 tecken. Rubriken är dessutom inställd så den visas automatiskt och dynamiskt exakt enligt aktuell sökning. Det här är väldigt bra för vårt “Quality Score”, dvs. hur Google tolkar och upplever kvaliteten på våra annonser. Ifall Google användaren anger ett sökord som är för långt för att automatiskt matcha vår huvudrubrik (händer sällan), så används backup varianten: “Komplett familjejuridisk hjälp” per automatik.

 

Bild 5

 

Alla tillgängliga annonstillägg som går att aktivera har aktiverats också, så att våra annonser är till max informativa, interaktiva och syns därmed helt enkelt mer (bild 6 nedan visar t ex så kallade “webbplatslänkar”, “uppmaningar” & “tjänster”).

 

Bild 6

 

 

 

 

Sökord vi använder har bestämts efter noga analys av trenderna inom aktuellt område de senaste 24 månader (bild 7 nedan – går att skrolla). Speciell hänsyn har tagits till vår föreslagna budget på max 103 kr / dag. Max kostnad per klick optimeras varje natt, baserat på fräsch statistik från dagen innan, för att vi ska kunna ranka så högt som möjligt på första sidan grundat på den nuvarande budgeten, med plats för Google att gå över den summa med +50 % per dag, alltefter behov (men med 0 % per månad). Så vi pratar om max 154.50 kr / dag med Googles dagliga marginal (det finns dock ingen månatlig marginal, så det blir alltid max 30 x 103 kr per månad). Viktigt: efter att den dagliga budgeten tar slut visas inte annonserna längre under den dagen, tills nästa dag. Vi gör här alltså en väl genomtänkt balansgång mellan rankning, antal visningar utan klickar samt antal visning med klickar.

 

Notera också gärna att:

 

– varje visning utan klick påverkar vår rankning negativt
– varje visning med klick påverkar vår rankning positivt
– varje klick kostar och minskar vår dagliga budget. Så om ni själva klickar på annonsen kommer den dagliga budgeten att förbrukas i onödan (rekommenderas inte)

 

Vi använder dessutom den striktaste möjliga kampanjformen, med fokus på endast våra viktigaste sökord. Negativa sökord används i detta fall inte, då vi automatiskt tar med endast de sökningar som innehåller just exakt endast våra angivna sökord & sökfraser, med inget utrymme för annonsvisning alls i de fall där sökningen inte innehåller just exakt dessa sökord & sökfraser, såsom vi specificerat dem.

 

Notera gärna att jag angav även de sökord för vilka det en gång i tiden fanns tillräckligt statistiskt intresse för att de skall kunna visas, men som inte visas längre, eftersom intresset inte längre är tillräckligt. Detta innebär att många av de sökord vi angivit triggar inte annonsen, då det inte finns tillräckligt med intresse för dem överlag och budgeten dediceras automatiskt till viktigare sökord istället. Det kostar dock ingenting och påverkar inte vår kampanj på något sätt att ha dessa mindre viktiga sökord redo där ändå, ifall detta kanske förändras i framtiden.

 

Bild 7 – går att skrolla

 

Det tar också ca en vecka tills vår kampanj kan för första gången optimeras, vilket kommer förbättra vår rankning och per klick pris. Ju mer statistisk data vi har att röra oss med i framtiden, desto mer exakta och framgångsrika kommer också våra annonser att vara. Vi har nu precis börjat och det tar några dagar tills vår rankning blir gradvist högre och antalet klickar ökar, samtidigt som vårt per klick pris minskar. Det behövs alltså lite tid för detta och sedan handlar det om konstant finjustering, för att upprätthålla optimal balans.

 

Skärmbilden på hur live annons ser ut finns nedan (bild 8 nedan). Notera gärna att systemet och annonserna är dynamiska och fluktuerar samt anpassar sig hela tiden, balanserande med tanke på vår budget, våra mål, aktuellt nuvarande läge, med många fler parametrar som tas med och bearbetas varje gång, så att vi får optimala resultat per varje krona, inom ramarna för vår budget. Detta innebär att inte alla delar av den kompletta byggda annonsen alltid visas, beroende på hur mycket budget finns kvar för den aktuella dagen. Detta är också bara en av 7 olika annonsversioner vi använder, för att hitta en vinnare (bild 5 ovan).

 

Bild 8

Pro 360° HDR Foton

 

Era Pro 360° HDR foton är också klara! Bild 9 nedan visar skärmdump från desktop versionen. Klicka bara på bild 9 eller huvudlänken nedan för att uppleva era nya Pro 360° HDR foton!

 

Nu kan alla virtuellt stiga in där hos er på Viktoriagatan 24 i Göteborg, via dator, surfplatta eller smartmobil! Vi använder nyaste Google Maps API samt Google Cloud som plattform, kombinerar med Vasa Bouppteckningar loggor och direktlänkar till alla nyckelpositioner direkt från menyn.

 

Varsågod!

 

Länk till t ex ingången från Viktoriagatan:

https://goo.gl/VU2z5S

 

Bild 9

Google Business View

 

Era Pro 360° HDR Foton (ovan) är även publicerade live via alla Googles populära plattformer och appar, inklusive: Google Maps, Google Maps appar för surfplattor & smartmobiler, Google Sök, Google Faktaruta, Google My Business, med mera (se bilder 10 – 14 nedan)!

 

Alla Pro 360° HDR Foton från Vasa Bouppteckningsbyrå i Göteborg har nu alltså i högsta kvalitet laddats upp och visas där det spelar mest roll för er: Google! Använder man mobila enheter (mobil eller tablet) rekommenderas Google Maps appen å det varmaste! Där kan man även koppla in funktionen så man inte behöver klicka och dra för att titta runt, utan man kan röra på mobilen eller tabletten – och 360° fotot kompenserar automatiskt, så det känns som att man håller i ett magiskt fönster genom vilket man kan titta in där hos er på Viktoriagatan.

 

Bild 10

 

Bild 11

 

Bild 12

 

Bild 13

 

Bild 14

 

 

Pro HDR Vidvinkelfoton

 

Pro HDR Vidvinkelfoton ingår i Paket 3 & 4.

360° video

 

360° video ingår i Paket 3 & 4.

Google+ för företag

 

Google+ för företag ingår i Paket 3 & 4.

YouTube för företag

 

YouTube för företag ingår i Paket 3 & 4.

Google Analytics

 

Google Analytics ingår i Paket 3 & 4.

Google Recensioner

 

Google Recensioner ingår i Paket 3 & 4.

Google Cloud Hosting

 

Google Cloud Hosting – ranka högre på Google – ingår i Paket 4.

SEO

 

SEO – ranka högre på Google – ingår i Paket 4.

Låt mig bara veta ifall du behöver mer hjälp med detta, vi på SEO Media Group finns här för Dig!

 

Jag svarar alltid inom max 24 h, alla arbetsdagar (och oftast mycket snabbare)!

 

Tack igen & ha nu en riktigt trevlig helg, Cecilia, så hörs vi mer snart!

1 Kommentar
  • 360ninja
    Publicerat @ 05:54h, 28 april Svara

    Varmt välkommen med din fråga eller kommentar!

Skriv en kommentar